Wspólnoty Mieszakniowe

Z przyjemnością przedstawiamy Państwu naszą ofertę usług zarządzania i administrowania nieruchomości. Nasze usługi są w pełni elastyczne i dostosowane do indywidualnych potrzeb klientaJolanta Gontarek, Elżbieta Laskowska

Zapewniamy możliwość bezpośredniego kontaktu właścicieli z każdym działem firmy – księgowością, administratorami czy prawnikiem

 Z

Zarządzanie i administrowanie

 

  • Prowadzenie spisu lokali wchodzących w skład nieruchomości. Aktualizacja danych właścicieli i prowadzenie akt
  • Obsługa właścicieli
  • Współpraca z Zarządem Wspólnoty Mieszkaniowej
  • Tworzenie budżetu i planów finansowych prezentowanych na zebraniach właścicieli, w tym pomoc w uzyskaniu kredytów na sfinansowanie planowanych remontów
  • Podejmowanie decyzji w zakresie zwykłego zarządu
  • Reprezentowanie Wspólnoty przed organami instytucji państwowych i samorządowych na podstawie udzielonego pełnomocnictwa
  • Organizowanie zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej
  • Kontrola nad utrzymaniem porządku i czystości w budynku
  • Odbieranie i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty Mieszkaniowej

 K

Księgowość

 

  • Prowadzenie ewidencji księgowej lub pozaksięgowej
  • Prowadzenie księgowości dodatkowej czytelnej dla odbiorcy we wcześniej ustalonej formie
  • Przygotowywanie faktur, not księgowych, rachunków, sporządzanie przelewów
  • Bieżące rozliczanie przez rachunek bankowy
  • Sporządzanie okresowych i rocznych rozliczeń i sprawozdań Wspólnoty Mieszkaniowej
  • Dostęp online do kartoteki lokalu
  • Obsługa właścicieli
  • Naliczanie i odprowadzanie podatków, ubezpieczeń oraz innych opłat publiczno – prawnych dotyczących funkcjonowania nieruchomości, w tym:
    • podatku dochodowego (CIT, PIT)
    • podatku VAT
  • Prowadzenie księgowości kadrowej:
    • Przygotowywanie list płac pracowników Wspólnoty Mieszkaniowej
    • Ustalanie wysokości i opłacanie w imieniu Wspólnoty Mieszkaniowej składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
    • Przygotowanie deklaracji oraz rejestracja, wykreślenia, zgłaszanie zmian, korekt do ZUS
    • Przygotowanie umów, aneksów i zakresów obowiązków
    • Wysyłka deklaracji drogą elektroniczną za pomocą podpisu kwalifikowanego (E-Deklaracje)
  • Windykacja:
    • Naliczanie odsetek za nieterminowe płatności
    • Opracowanie planów spłaty długów przez właścicieli w trudnej sytuacji materialnej
    • Wysyłanie upomnień/wezwań do zapłaty
    • W przypadku braku zapłaty (patrz obsługa prawna)

 O

Obsługa techniczna

 

  • Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz bieżącej dokumentacji technicznej nieruchomości
  • Zabezpieczanie awarii w części wspólnej nieruchomości
  • Organizowanie i nadzorowanie remontów oraz modernizacji nieruchomości wspólnej
  • Zapewnienie prawidłowego użytkowania budynku oraz instalacji
  • Monitoring i kontrola stanu technicznego budynku, zapewnienie bieżących napraw i konserwacji
  • Sprawowanie nadzoru nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwację i naprawy bieżące
  • Zlecenie i nadzór nad wykonywaniem obligatoryjnych przeglądów okresowych
  • Nadzór inwestorski nad prowadzonymi budowami

Zapewniamy całodobowy dyżur pogotowia technicznego na wypadek awarii